Ruhm des Orgrimmar Schlachtzüglers ohne heroische Boss-Kills ³

Seit der Veröffentlichung von Wrath of the Lich King gehören die „Ruhm des XYZ Schlachtzüglers“-Erfolge zum festen Bestandteil für alle aktiven Raider von World of Warcraft. Da in der Vergangenheit aber immer weniger Spieler durch die erforderlichen heroischen Boss-Kills diese Erfolge geschafft haben, wird man mit Patch 5.4 eine Änderung an dem Meta-Erfolg vornehmen.

Bisher ist in dem „Ruhm des Orgrimmar Schlachtzüglers“-Erfolg zwar nur die Rede von zwei benötigten Erfolgen, allerdings ist der öffentliche Testrealm ja auch erst wenige Tage online. Blizzard-Mitarbeiter „Watcher“ hat allerdings bereits im US-Forum bekannt gegeben, dass man KEINE heroischen Boss-Kills mit dem neuen Patch 5.4 Meta-Erfolg mehr benötigten wird.

Blizzard PosterWatcher on ahead of the curve : garrosh hellscream (Source)

The “Glory of the ____ Raider” achievements honestly have not made much sense or worked out particularly well for quite a while now. That structure was designed in a world with a single difficulty (3.0 Naxxramas), where guilds that had the zone on farm could make things harder and more interesting for themselves as they pursued those supplementary goals for a cosmetic reward.

But nowadays we have Heroic mode, and as I mentioned above, a good number of achievements aren’t really compatible with Heroic mode when done at the intended gear level (I’d like to meet the group that did “Like an Arrow to the Face” on Heroic mode during 5.0/5.1). The result is that the people who get Glory of the Raider achievements are a subset of those who finish the entire zone on Heroic while it is relevant. And often those people don’t even get the achievement during that tier. Guilds will either take a week off from Heroic clearing after completing the zone and do an achievement run (often to the chagrin of raid members who don’t particularly care about achievement points or mounts and would much rather have a chance at a Heroic Thunderforged weapon upgrade), or wait until the next tier entirely, and then go back with a smaller group and get the achievements on Normal. That really isn’t what the “Glory of the Raider” achievements were intended to be.

Without the need to worry at all about even the pretense of making them fair or completable on Heroic mode, we can also make sure that the achievements generally require a certain baseline level of execution (a la “Show Me Your Moves!” or “The Mind-Killer”) that will keep them feeling challenging and rewarding. The original Wrath of the Lich King 5-player dungeons were not terribly challenging, yet many of the original Glory of the Hero achievements certainly were in their time.

Um also an die Zügel von Galakras / Reins of Galakras durch den neuen Ruhm des Schlachtzüglers-Erfolg zu gelangen, werden wir keine heroischen Boss-Kills mehr benötigten. Viel mehr kann man alle Erfolge in der flexiblen, normalen oder aber natürlich auch heroischen Schwierigkeitsstufe erreichen. Wenn also irgendein Erfolg in der heroischen Schwierigkeitsstufe zu schwierig sein sollte, könnt ihr speziell für den Erfolg auf die normale oder gar flexible Schwierigkeitsstufe wechseln.

Bisher ist leider noch nicht ganz klar, ob es bei den beiden bisher bekannten Erfolgen bleiben wird. Mit dem Fortschritt auf dem Patch 5.4 Testrealm wird sich da mit großer Wahrscheinlichkeit noch etwas ändern. Wir halten Euch natürlich weiter auf dem Laufenden.